این اتفاق را در حالی که دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواسترا ایجاد ائتلاف منطقه ای شده بود باید در چهارچوب تلاش ایالات متحده برای کشاندن سعودی به تقابل با ایران ارزیابی کرد

تقلای آمریکایی‌ها برای کشاندن ریاض به تقابل با تهران/ عربستان فرمانده ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج‌فارس شد

نیروی دریایی عربستان فرماندهی ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا برای محافظت از رفت و آمد کشتی‌ها در خلیج فارس را از انگلیس و فرماندهی نیروی ضربتی ترکیبی 152 را از بحرین تحویل گرفت. دریاسالار چارلز کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در این مراسم بر اهمیت نقش نیروی ضربتی ترکیبی 152 در حفظ صلح در منطقه و تضمین ایمنی ناوبری دریایی تاکید کرد. نیروی ضربتی ترکیبی 152 به عنوان بخشی از ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین، برای امنیت دریایی در خلیج فارس، حفاظت از زیرساخت‌ها در آب‌های بین‌المللی و مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی و تهدیدات تروریستی فعالیت می‌کند.

این اتفاق را باید در چهارچوب تلاش ایالات متحده برای کشاندن سعودی به تقابل با ایران ارزیابی کرد چرا که این رخداد در حالی رغم خورد که دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اواسط خرداد ماه از اقدام ایران در راستای شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه با حضور عربستان سعودی، امارات و حتی قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند خبر داده بود. این در حالی است که وزارت امور خارجه امارات خرداد ما تصمیم خود برای خروج از ائتلاف امنیتی دریایی به رهبری آمریکا در خاورمیانه را رسانه ای کرد. ابوظبی اخیرا با ریاض وارد چالش جدی شده است. ائتلاف دریایی با رهبر آمرکا متشکل از ۳۴ کشور است. مقر اصلی این ائتلاف دریایی در بحرین و نزدیک ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و فرماندهی مرکزی ایالات متحده قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.